Valve plaatsen

Zelfs na bijna 2 decennia van massaproductie worstelen Kite & Wing fabrikanten nog steeds met de Ventiel en One pump constructie.


Als je een Kite hebt die snel leegloopt zonder enige impact of harde knal, dan kun je waarschijnlijk de schuld geven aan een gedelamineerd ventiel. Het is gemakkelijk te repareren, maar kost wel wat tijd en techniek.


Oudere Kites & Wings hebben vaak last van UV-beschadigde ventielen die broos zijn en beginnen te breken of waarvan de lijm loskomt.


De originele ventielen die ik in stock heb zijn van zeer goede kwaliteit en kunnen meestal vrij snel worden geïnstalleerd.


Helaas is er voor beide gevallen een gouden regel:

Als de ene gaat, volgen de andere meestal.

Ik controleer voor u alle ventielen en laat u weten wat de beste optie is.

Er zijn 2 manieren om u kapotte valves te herstellen

Zolang je originele ventiel niet beschadigd is, is de methode van opnieuw lijmen zeer effectief, het houdt je kite origineel maar kost helaas behoorlijk veel tijd.

Het oude ventiel moet verwijderd worden en de oude lijm moet ook verwijderd worden om zo een propere en vetvrije oppervalkte te hebben om de valve op te herlijmen.


Ook dient de lijm 24u te drogen om uit te harden en zijn flexibiliteit te vormen.


Ik gebruik een hittebestendige PU en UV-lijm die waterbestendig en flexibel is.


Beschadigde ventielen moeten worden vervangen door nieuwe ventielen.


Ik heb 99% van alle ventielen in stock en kunnen hierdoor direct geplaatst worden.

Deze moeten niet uitharden en kunnen direct weer de Kite of Wing in.


Ik heb verschillende soorten op voorraad en probeer deze te matchen met de originele.