Aluula Herstelling

Ik ben volledig uitgerust om Kite's of Wings te herstellen met behulp van Aluula-materiaal op de Leading edge of de Struts.


Ik werk volgens de reparatie-instructies van de fabrikant.


OEM Aluula-materiaal heb ik altijd in stock.


De meeste Kite's of Wings lopen schade op door de vinnen van het bord of door scherpe voorwerpen op het strand zoals takken of schelpen.


De schade is meestal kleiner dan 5 cm, mocht de Leading Edge echter exploderen, dan krijg je grote schade en scheuren.


Helaas zijn Aluula-reparaties tijdrovender en ingewikkelder in vergelijking met gewone Dacron.

De sluitnaden bestaan ​​uit meerdere gevouwen en gelijmde lagen en moeten voor reparatie geopend worden.

Met behulp van een speciale tape wordt het beschadigde gebied eerst met behulp van achtergrondverlichting aan elkaar gelijmd.

Eenmaal geplakt, brengen we de OEM Aluula-stof aan op de buitenkant die het beschadigde gebied royaal bedekt.

Afhankelijk van de locatie bevestig ik het nieuwe deel vervolgens met een 3-staps zigzag- of rechte steeknaaimachine.


De reparatie is net zo sterk als de originele Kite of Wing .


Gewoonlijk is mijn grootste uitdaging met gewoon Dacron matriaal de kleurafstemming.

Echter, met alleen de gouden kleur die beschikbaar is, hebben we die keuze stress al niet meer.

Aluula vervaagt vrijwel niet in hoge UV waardoor je bijna geen verschil kan zien met een nieuw hersteld stuk.

Als vuistregel geldt dat alle schade, zelfs als deze er gigantisch uitziet, kan worden gerepareerd.

Mocht je Kite of Wing een flinke Blow out hebben gehad en je weet niet zeker of deze gerepareerd kan worden, stuur mij dan gerust wat foto's en ik geef je graag een mening op basis van de foto's.



-BosmansBjorn-